نظافت سرویس بهداشتی

برای نظافت سرویس بهداشتی به مجموعه ای از مواد شوینده و مجموعه ای از تجهیزات نیاز دارید. قبل از شروع کار این تجهیزات و مواد را درون سبدی بچینید تا دسترسی به آنها ساده باشد و دائما در رفت و آمد نباشید. اینکار انرژی شما را ذخیره می کند و در نهایت خواهید دید که نظافت سرویس بهداشتی مثل قبل خسته کننده نیست.
سرویس بهداشتی محلی است که عدم نظافت آن می تواند منتقل کننده ی انواع بیماری باشد. از این رو نظافت هر روزه و یا یک روز در میان این محیط ضروری است. اما اگر بخواهید برای این نظافت هر روزه و یا یک روز در میان، مدت زمان زیادی صرف کنید پس از یک هفته کاملا از پا خواهید افتاد. به همین دلیل ما در این پست روش هایی که نظافت سرویس بهداشتی را ساده تر و سریع تر خواهد کرد؛ صحبت می کنیم.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که بوی بد سرویس بهداشتی شما را کلافه می کند و حتی جلوی مهمانانتان خجالت زده شوید و سعی در پوشاندن بو به وسیله ی خوشبو کننده و اسپری ها کرده باشید که خب چندان هم ماندگار نیستند. اگر مشکل گرفتگی لوله و نیاز به لوله بازکنی در کرج نباشد؛ مشکل تجمع آلودگی و انباشته شدن جرم هاست که منشا بوجود آمدن آن بو است. این مشکل با یک شستشوی اصولی کاملا برطرف خواهد شد.

هر کاری فوت و فنی دارد و این پست از فوت و فن نظافت سرویس بهداشتی سخن می گوید.

جرم ها

از بین بردن جرم ها در چند ثانیه! مواد شوینده ی شیمیایی زیادی هستند که اینکار را در چند ثانیه انجام خواهند داد ولی استشمام هر روزه ی این مواد سلامتی انسان را به خطر می اندازد. ترکیبی خانگی می تواند برای نظافت هر روزه مناسب باشد. این ترکیب بوی سمی و مواد مضر ندارد. ترکیبات این محلول شامل: سرکه سفید + الکل + آب است. توجه داشته باشید از الکل صنعتی استفاده نکنید و الکل سفید تهیه کنید.
این محلول را برای نظافت روزانه در نظر بگیرید و برای نظافت های هفتگی از مواد شوینده ی موجود در بازار استفاده کنید.

شیرآلات

بهترین روش خانگی برای برق انداختن شیرآلات استیل خمیر دندان است. مقداری خمیر دندان را به شیرآلات بزنید و یا اسکاچی نرم آن را پخش کنید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.
همچنین استفاده از لیموی تازه به همراه نمک همین تاثیر را خواهد گذاشت. اسید موجود در لیمو به خوبی جرم و لکه های موجود روی شیرآب و دوش حمام را از بین می برد.

نظافت کف

کف سرویس بهداشتی بسیار آلوده است و باید دائما ضدعفونی گردند. ترکیب سرکه و جوش شیرین برای شستشو مناسب است. همچنین برای از بین بردن آلودگی ها و جرم های روی سرامیک و درز سرامیک ها از مواد سفید کننده ی بدون بو استفاده کنید.
برای سفید کردن درز و لبه های سرامیک ها، همچنین می توانید از خمیردندان استفاده کنید. مقداری خمیر دندان را روی لکه ها بریزید و با فرچه ی مخصوص شستشو کف آرام آرام محل را فرچه بکشید. به مرور و با تکرار اینکار سیاهی ها برای همیشه از بین خواهند رفت.

نظافت سنگ توالت

مهمترین بخش نظافت مربوط به همین قسمت است. مواد مختلفی برای اینکار وجود دارد. شوینده های موجود در بازار، محلول سرکه + الکل، نوشابه، قرص جوش شیرین و…
این نکته را به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه درون چاه توالت دستمال کاغذی و یا اشیا نیندازید. در غیر اینصورت کار پیچیده می شود و ممکن است نیاز به مراجعه به مراکز تخلیه چاه در کرج دارند تا مشکل گرفتگی لوله را برطرف سازند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *